jom klik ni untuk menjadi yang pertama untuk mengetahui tentangnya

Sunday 26 May 2013

Lagi Novel Diadaptasi ke Drama ( Novel Jodoh Itu Milik Kita karya Sara Aisha )

Assalamualaikum . 




As promised , nak buat entri pasal novel Jodoh Itu Milik Kita yang akan diadaptasi ke drama tak lama lagi. Katanya akan ditanyangkan kat Astro Mustika HD. Tak sabar kot nak tengok. Ye lah kite dah beli & baca novel nye banyak kali , so exited lah kan nak tengok bila dah jadi drama. Setakat yang aku tau produser nye Ziela Jalil. Katanya akan ditayangkan around August. Just wait the news lah ye. 

Antara barisan pelakon nye plak , hero nya insyaAllah Farid Kamil ( Aariz Danial ). Iolss takde lah minat sangat kat FK ni , tapi suka tengok lakonan dia sebab pandai menghayati watak and setuju dengan pemilihan dia sebagai hero. Asyik Aaron Aziz je bosan jugak kan. InsyaAllah FK akan bawak watak ni dengan baik. Tiz Zaqyah plak heroin nye (Dahlia Darus). Sejak dia berlakon dalam Nur Kasih , aku minat nak tengok Tiz ni berlakon. So far Tiz pandai jiwai watak yang pengarah bagi. Lepas Nur Kasih , suka tengok dia dalam SSID. So bila Tiz dikatakan akan pegang watak ni aku memang setuju sebab Tiz x pernah fail pegang any character pun. InsyaAllah jugak Tiz akan pegang watak Dahlia dengan baik. Syazwan Zulkifli plak ( Syafiq). Sejak aku tengok dia ni berlakon dalam drama Juvana , aku tengok dia pandai jugak jiwai watak yang diberi. Nabila Huda plak ( Aliya). Nabila Huda ni aku memang suka gila tengok dia berlakon. Bagi je apa watak , mesti dia jiwai betul2. So jom kita tengok dia berlakon lain sikit dari watak yang dia selalu pegang before ni. Ohh lupa . Ziela Jalil akan pegang watak as Pn Marina. Tuan Haikal x tau plak sape. Pn Inas & Cikgu Darus pun tak tau lagi. 

Diharapkan drama ni nanti sama best lah dengan novel nye. Biasa lah bila novel diadaptasi , mesti ada sikit pertambahan kan , tapi harapnya tak lati banyak lah dengan novel. 

InsyaAllah any update kalau aku sempat update , aku update ye sebab streamyx sekarang problem ah so nak update pun takde semangat. 

So better korang   CLICK LINK NI

1 comment:

Anonymous said...

Peminat Tegar Novel le ni?... He3... Giorgio dtg Bertandan... (^_^)